الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد
سرخط خبرها

یک رکورد عجیب: در آمریکا دو نوزاد به دنیا آمده‌اند که در بدو تولد ۳۰‌ساله هستند!

  • کد خبر: ۱۳۶۰۴۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
یک رکورد عجیب: در آمریکا دو نوزاد به دنیا آمده‌اند که در بدو تولد ۳۰‌ساله هستند!
یک زن و شوهر آمریکایی رکورد جهانی جدیدی برای به‌دنیا آوردن مسن‌ترین رویان‌ها را ثبت کردند.
شهرآرانیوز - فیلیپ و ریچل ریج‌وی، که پیش از این چهار فرزند دیگر هم داشته‌اند، گفته‌اند احساس کرده‌اند برای داشتن فرزندان بیشتری فراخوانده شدند و بعد تصمیم گرفته‌اند به آن‌چه آن‌ها «کودکان نیازمند» می‌گویند کمک کنند، اما اصلا انتظار ثبت یک رکورد جدید را نداشتند.

این زوج برای اینکه تصمیمشان را عملی کنند قدیمی‌ترین جنین موجود در مرکز ملی اهدای رویان جنین ۱ (NEDC) را انتخاب کردند. NEDC یک سازمان غیرانتفاعی در تنسی آمریکاست که جنین‌های اهدایی را به زوج‌هایی که بچه می‌خواهند می‌دهد.

همانطور که راشل، مادر غیربیولوژیک این دو نوزاد می‌‍گوید آن‌ها بیشتر دنبال رویان‌هایی بودند که ناخواسته‌ بوده‌اند یا بیشتر از دیگران منتظر بوده‌اند والدینی بیایند و آن‌ها را به دنیا بیاورند.

یک رکورد عجیب: در آمریکا دو نوزاد به دنیا آمده‌اند که در بدو تولد ۳۰‌ساله هستند

آن‌ها می‌دانستند پدر بیولوژیکی این دو نوزاد آن‌ها را با سیستم اهدای تخمک ایجاد کرده و در ۲۲ آوریل ۱۹۹۲ منجمد کرده است، اما او قبل از اینکه هر یک از جنین‌ها به دنیا بیایند از دنیا رفته است.

دکتر جان دیوید گوردون، مدیر پزشکی مرکز اهدای جنین، به نیویورک‌پست، گفته است: «آن‌ها به طور خاص رویان‌هایی را می‌خواستند که برای مدتی طولانی منجمد بوده‌اند. آن‌ها درواقع احساس می‌کردند به طور خاص جنین‌هایی را می‌خواهند که دیگران از کنار آن‌ها گذشته‌اند.»

دکتر گوردون در ادامه گفته است که بین ۱.۵ تا ۳ میلیون رویان منجمد در سراسر آمریکا در انتظار خارج شدن از حالت انجماد و تولد هستند. برخی از آن‌ها هرگز به دنیا نمی‌آیند. برخی دیگر را به فرزندخواندگی می‌گیرند.

چنین رویان‌هایی که تقریبا ۳۰ سال عمر دارند، با فرآیندی به نام انجماد آهسته منجمد شده‌اند. اهدای رویان در کنار نجات جنین‌های منجمد از نابودی احتمالی، می‌تواند ده‌ها هزار دلار ارزان‌تر از بارداری آزمایشگاهی معمولی باشد.

برخی از مردم، از جمله مسیحیان پروتستان، معتقدند که رویان‌ها موجوداتی زنده هستند، و بسیاری از ایالت‌های ضد سقط جنین قوانینی را برای حمایت از حقوق رویان وضع کرده‌اند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که رویان ایجاد می‌کنند، تمایلی به دور انداختن رویان‌های استفاده‌نشده خود ندارند؛ همین موضوع باعث بحران ذخیره‌سازی رویان شده است.

مایکل ای. توماس، رئیس انجمن پزشکی باروری آمریکا، می‌گوید: «من به شوخی به مردم می‌گویم می‌توانید رویان‌‌هایتان را به نوه‌ نوه نو نوه‌هایتان که هرگز آن‌ها را نمی‌بینید بدهید چون رویان‌ها می‌توانند برای مدت طولانی منجمد شوند.»

مادر جدید دو نوزاد تازه به دنیا آمده گفته است: «ما همیشه می‌خواهیم مادران دیگری که این کار را می‌کنند بدانند که انتخاب شده‌اند و مورد محبت قرار گرفته‌اند.»

یک رکورد عجیب: در آمریکا دو نوزاد به دنیا آمده‌اند که در بدو تولد ۳۰‌ساله هستند

رویا‌ن‌های فیلیپ و ریچل ریج‌وی در ۲۲ آوریل ۱۹۹۲ منجمد شدند و در اکتبر ۲۰۲۲ متولد شدند. رکورد قبلی به دنیا آوردن مسن‌ترین رویان‌ها ۲۷ سال بوده است.

۱.رویان (embryo) در انسان‌ها یاختهٔ رشدکننده از لحظهٔ لِقاح تا پایان هفتهٔ هشتم، نام دارد و پس از آن جنین شکل می‌گیرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->